28 mája 2013

Kuracie soté a palacinkové rezance

Palacinky plnené mäsom má rada naša dcéra, ale keď si ich rozkázala už po neviem koľký krát, rozhodla som sa pre inováciu a takto to dopadlo....












Slané palacinky:
 
200g múka hladká  *  300ml mlieko  *  200ml voda, sóda  *  3 vajcia
soľ  *  mleté čierne korenie  *  bylinky

Kuracie soté:
500g kuracie prsia  *  1 cuketa zelená  *  1 cuketa žltá  *  2-3 paradajky
3-4 strúčiky cesnaku  *  kúsok zázvoru  *  chilli paprička  * 2 lyžice rajčinový pretlak
soľ  *   mleté čierne korenie  *  bylinky
Poďme variť:
 Pripravíme si palacinkové cesto. Ja ho robím od oka. Do misky rozbijem 2-3 vajcia dám 2-3dl mlieka rozšľahám a začnem pridávať hladkú múku až mi vznikne hustá kašička, tú potom rozriedim vodou alebo sódovkou tak, aby mi vzniklo redšie cesto. Nechám pol hodinu odstáť až potom pečiem palacinky
 Do slaných ešte samozrejme pridáme soľ, korenie a bylinky, ja som použila bylinkovú soľ 
a čerstvé bylinky - oregáno, bazalku, petržlenovú vňať a trošku estragónu 
 upečené palacinky stočíme a nakrájame na širšie rezance
Kuracie prsia nakrájame na malé kocky, polejeme olejom, okoreníme 
ja som použila Cajunské korenie  

cukínu nakrájame na kocky, zázvor na tenké pásiky, chilli papričku zbavíme jadierok 

a nasekáme, cesnak nožom na plocho rozdrvíme a posekáme, paradajky sparíme horúcou vodou, ošúpeme, vnútro vyberieme a mäsitú dužinu nakrájame na drobno a ešte bylinky oregáno, bazalka, estragón a petrželka, alebo čo máte doma na záhradke alebo balkóne...
na oleji urestujeme kuracie prsia
osolíme, okoreníme, pridáme chilli, cesnak a zázvor...
pridáme cukínu, paradajky
a nakoniec bylinky 
všetko spolu urestujeme, cukína pustí trochu šťavy, tú necháme vydusiť 
a na záver pridáme 1-2 PL rajčinového pretlaku...
ešte ochutnáme a ak treba dosolíme, okoreníme 
ja som ešte pridala malú štipku cukru
podávame posypané syrom... dobrú chuť 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára