29 mája 2013

Špenátové ravioli s mäsovou plnkou a rajčinovou omáčkou


Dnes dostať v obchodoch veľmi kvalitné cestoviny a výber je ozaj  široký, ale ako sa hovorí domáce je domáce.... a tak raz za čas, keď nie som lenivá urobím si domáce cestoviny aj ja. 

Ravioli:
250g múka hladká  *  2 vajcia
1 lyžica oleja  *  špenátový pretlak

Mäsová plnka:
200g mäso bravčové (kuracie)  *  cibuľa  *  cesnak  *  šampiňóny
syr Niva  *  soľ  *  mleté čierne korenie

Rajčinová omáčka:
250ml rajčiny drvené  *  1 menšia cibuľa  *  3-4 strúčiky cesnak
bazalka čerstvá  *  soľ  *  mleté čierne korenie
1-2 lyžičky cukru


Čerstvý špenát sparíme horúcou vodou, scedíme a ochladíme studenou vodou, dobre vyžmýkame a rozmixujeme na jemno. Mrazený špenát stačí rozmraziť a dobre vyžmýkať. Použila som asi tak dve hrste už spareného špenátu  *  všetky suroviny zmiešame a vypracujeme pevné cesto. Ja cesto nesolím  *  cesto prikryjeme miskou a necháme odpočívať.


Odpočinuté cesto vyvaľkáme  * Keďže nemám zariadenie ani vykrajovátko na ravioli, povykrajovala som si kolieska a cesto ktoré mi zostalo som len tak pokrájala a uvarila ako rezance do zeleninovej polievky  *  polovicu koliesok po obvode potrieme vodou, dáme kopček plnky, prikryjeme druhým kolieskom, okraje dobre popritláčame a dáme variť do vriacej, osolenej vody  * keď vyplávajú na povrch vyberieme ich dierovanou naberačkou a preložíme do misky, ja som ich trochu poliala olejom aby sa nelepili

Mäsovú plnku si pripravíme z bravčového mäsa, ktoré nakrájame na drobné kocky. Môžeme použiť aj mäso kuracie alebo mleté  *  na oleji speníme cibuľku, pridáme mäso a za stáleho miešania opečieme  *  pridáme šampiňóny a restujeme až je mäso mäkké  *   pridáme cesnak a rozmrvený syr Niva  *  keď sa syr rozpustí, ochutnáme a ak treba osolíme a okoreníme. Plnku necháme úplne vychladnúť.



Príprava omáčky je veľmi rýchla a jednoduchá. Na oleji speníme cibuľku, pridáme cesnak a keď zavonia pridáme drvené rajčiny v plechovke, alebo v tetrapacku. Povaríme, pridáme bazalku, petrželku alebo iné bylinky, dochutíme lyžičkou cukru, osolíme, okoreníme...


servírujeme preliate rajčinovou omáčkou a ozdobíme petrželkou....  dobrú chuť! 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára