05 septembra 2013

Vatovec obrovský r.2013, 2015

 Dnes ráno sme sa zobudili do krásneho slnečného dňa, škoda ho nevyužiť a tak sme sa vybrali na chalupu. Čo to porobiť, úrodu pozbierať a popri robote aj si trochu oddýchnuť. 
Náš malý Ozzy sa už nevedel dočkať, keď sa otvorili dvere na aute prvý sedel na zadnom sedadle a tešil sa ako sa vylieta v sade....


najprv nás ale čakala záhradka a v nej takéto krásne paradajky

keď sme porobili čo bolo treba vybrali sme sa do sadu obrať slivky na koláč... na našu veľkú radosť sme hneď skraja objavili krásne mladé šampiňóny, tie sme tu nachádzali aj po minulé roky ale ešte nikdy tak veľa ako tohto roku... ten môj v tom momente zabudol na slivky a poďho snoriť po sade či sa tam ešte nejaký šampiňón nenájde....
a veru našiel, síce nie šampiňóny ale poklad oveľa väčší.... dva krásne mladé vatovce obrovské.... pekne jeden vedľa druhého si tam rástli a čakali na nás :-) no vytešovali sme sa prenáramne a už dnes sa tešíme, že na rok narastú znova.... 
ale ktohovie, vatovce sa hľadajú ťažko a asi nerastú každý rok... ja si pamätám z detstva, že keď sme našli vatovec tak to bola vzácnosť a mama nám z neho pripravila takú malú hostinu a nachovala nás s ním všetkých...
a ten náš skončil presne rovnako, jeden sme dali synovi a ten druhý som vysmažila ako rezne... s varenými zemiakmi, rajčinovým šalátom a cesnakovým  dresingom to bola pochúťka prenáramná.... kto vatovec už jedol vie o čom hovorím, kto nie môže len ticho závidieť :-)
 a aby som nezabudla, každý vážil cca 1,20kg


-----------------------------------------------

tohtoročný úlovok - 3.9.2015
síce obžraté od slimákov, ale po prekrojení biele ako sneh
a vysmažené boli úplne fantastické
jeden sme zjedli my a jeden sa ušiel synovi
v sade sú ešte dva vatovce, tie padnú za obeť na zajtrajšej grilovačke...



6 komentárov:

  1. No tak toto je paráda! Takýto hubársky úlovok vo vlastnom sade.. Vysaďte si tam aj iné druhy húb - bedle, no a hríby hlavne :-D Vatovec som nikdy nevidela, aj keď na huby chodíme. Ticho závidím:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. nigina, nájsť vatovec je veru vzácnosť, ale treba ho hľadať na ceste z(do)lesa, lebo rastie na pasienkoch, na lúkach, popri ceste kade už nikto moc nechodí... no a samozrejme u nás v sade :-)verím, že aj na teba sa šťastie usmeje :-)

      Odstrániť
  2. Evka aj ja by som bral taku dobru zahradu, i ked by som potom nemusel chodit na huby do lesa. Vatovec patri medzi najlepsie huby. Ak sa smiem spytat, mas skusenost, alebo poznas nieco o pestovani hlivy ustricovej na kuse dreva alebo slamy? Dakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mirko, my tú záhradu máme asi 6 rokov a takýto úlovok sme objavili prvý krát, dúfam, že nie posledný... v našej rodine je vášnivý hubár môj muž... ja už len spracovávam čo on donesie.... čo sa týka hlivy, možno raz, keď sa presťahujeme na dedinu budeme pestovať aj hlivu, ale skúsenosti s tým nemáme žiadne... ináč som počula, že keď sa chce človek zbaviť pňa po starom vypílenom strome a nechce sa mu klčovať korene, tak stačí na ten peň naočkovať hlivu a bude mať dvojaký úžitok... hlivu a aj sa zbaví pňa, pretože hliva ho celkom rozloží :-)

      Odstrániť
    2. Dakujem za odpoved. Ja som len rozmyslal, ze si je prinesiem za Slovenska. Tu som nieco take nevidel. A pametam si to este z mladsich cias ked ju mali moji rodicia. Mas tu pekne fotky, a ak by sa dalo pridat mam aj ja nejake z prirody. Urcite by sa ti pacili. Ale to je na tebe. (kecemis)

      Odstrániť
    3. Mirko, tak už som v obraze :) poznáme sa predsa z Varechy... cez TS ti pošlem moju mailovú adresu, fotky pošli, uvidím čo sa s tým bude dať urobiť... teším sa :)
      čo sa týka hlivy tak u nás predávajú už celé zaočkované pníky aj s návodom na pestovanie, ale či sa to smie prevážať?

      Odstrániť