29 januára 2015

Karfiolový šalát a la Coleslaw

Kedysi dávno náš kamarát robil zeleninový šalát, veľmi nám chutil a ja som si vypýtala recept... kapusta, mrkva, cibuľa, majonéza, kyslá smotana - nakrájať, zamiešať, dochutiť... dlho, dlho bol toto náš obľúbený recept a vôbec som netušila, že tento šalát sa volá Coleslaw... nedávno jeden výborný kuchár, Slovák Mirko žijúci v ďalekom Calgary zverejnil recept na šalát Coleslaw z karfiolu, nedalo mi, vyskúšala som a je fakt výborný... my sme ho jedli len tak s bagetou, ale budem ho robiť aj k mäsu a určite ho v lete spravím na grilovačku...




Čo budeme potrebovať:

karfiol
mrkvu
červenú cibuľu
chren čerstvý strúhaný

Dresing:

4 lyžice kyslej smotany
4 lyžice majonézy
1-2 lyžice dijonskej horčice
1-2 lyžice medu
1-2 lyžice jablčného octu
3-4 lyžice olivového oleja
soľ a mleté čierne korenie 

príprava šalátu je jednoduchá, najviac práce nám zaberie očistenie a nakrájanie zeleniny 
ja som použila robot
karfiol a jednu cibuľu som nastrúhala na najmenších slížikoch
mrkvu na julien a jednu cibuľu som nakrájala ručne
dresing si pripravíme zmiešaním všetkých zložiek
chren dáte alebo nedáte ja som dala za lyžičku, čerstvý som nemala tak som dala sterilizovaný
výslednú chuť treba doladiť podľa seba ja som napr. pridala ešte za lyžicu medu
dresing vylejeme na zeleninu, dobre premiešame a dáme do chladničky odležať
a je hotovo... 

šalát sme mali s bagetkou ale nabudúce ho spravím k mäsu, už sa teším...

a tu je zverejnený recept ktorý ma inšpiroval:
http://varecha.pravda.sk/recepty/karfiolovy-salat-coleslaw/56320-recept.html

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára