12 februára 2015

Pečiatkové sušienky

pečiatky na sušienky som objavila ešte minulý rok a hneď som si povedala, že ich musím mať, ale viete ako to chodí, človek mieni a okolnosti menia... a tak až teraz som sa dostala úplnou náhodou k pečiatkam, vlastne to nie sú pečiatky určené na pečenie sušienok, sú to celkom obyčajné pečiatky určené na kreatívnu tvorbu pre mladé slečny na pečiatkovanie denníčkov... no a ja aj keď nie som mladá slečna som po nich okamžite chňapla a využila na sušienky... prvý recept ktorý som použila sa nevydaril, cesto sa moc nadvihlo, otlačok sa zlial a úplne zmizol, tak som hľadala na webe a našla som tento recept a podarilo sa... základný recept teda mám a už budem len experimentovať , nech sa môj keksíkový sortiment rozrastá...




Čo budeme potrebovať:

250g hladkej múky
90g hnedého cukru
125g masla
1 vajíčko
2 lyžice medu
1 a 1/2 lyžičky škorice

všetky suroviny spolu zmiesime
cesto je trochu lepkavé ale to je tým medom, múku som nepridávala
cesto som zabalila do fólie a dala odležať na hodinku do chladničky... moja hodina sa predĺžila na celú noc, jednoducho mi nevyšiel čas a tak som piekla až na druhý deň
cesto som vyvaľkala na cca 4mm 
najskôr som ho opečiatkovala a potom vykrajovala kolieska
piekla som na 180°C asi 8 minút, ale treba sledovať pretože po krajoch rýchlo tmavnú
a to je celé
takéto sušienky, pekne zabalené môžu byť vhodné ako darček trebárs aj na Valentína, 
alebo len tak ku kávičke :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára