02 júla 2015

Kuracia pečeň pečená v rúre a cesnakové posúchy



tento recept na kuraciu pečeň som odkukala od výbornej kuchárky, ktorú mnohí poznajú pod menom Čistinka... odkedy som ho vyskúšala už ani inak nerobím, najviac nám chutí len tak s chlebom a ešte viac z výborným domácim cesnakovým posúchom.... je to skvelá kombinácia...










Kuracia pečeň pečená v rúre.

čo budeme potrebovať:
500g kuracia pečeň
1 veľkú cibuľu
2-3 strúčiky cesnaku
3 lyžice sójovej omáčky
2 lyžice plnotučnej horčice
kúsok peknej prerastenej slaniny

- do vhodného pekáčika dáme sójovku, horčicu a dobre rozmiešame
- pridáme očistené kuracie pečene
- pridáme nakrájanú cibuľu, cesnak a slaninu
- všetko spolu dobre premiešame
- podlejeme pohárom vody
- pečieme na 220°C až pokiaľ sa voda neodparí a nezostane len dobrý hustý sósik








Cesnakové posúchy:
300g hladkej múky
100g ražná múka (alebo špaldová)
100g ovsené vločky
300ml vody
1/2 kocky kvasvíc
1 lyžičku soli a semienka - ľan, slnečnica...
 Na potretie:
veľa pretlačeného cesnaku
2 lyžice oleja a 2 lyžice vody
1/2 lyžičky soli
kúsok peknej prerastenej slaniny a čerstvý tymián


Pečiem rôzne druhy posúchov, ak chcete nakuknite na recept TU


- do veľkej misky dáme vodu a kvasnice a rozmiešame
- pridáme ovsené vločky, múky, soľ a zamiešame najskôr vidličkou koľko sa dá
- pridáme semienka a rukou domiesime
- prikryté necháme kysnúť asi hodinku
- na plech nalejeme olej a rukami ho rozotrieme
- na plech vyklopíme cesto a takými naolejovanými rukami ho rozdelíme na tri časti
- každú časť rukami roztlačíme na ovál 
- na jeden plech sa zmestia 3 oválne posúchy
- každý posúch potrieme cesnakovou pastou, ktorú si pripravíme z roztlačeného cesnaku, oleja, vody a soli
- posúch posypeme nadrobno pokrájanou slaninkou a čerstvým tymiánom
- necháme podkysnúť asi 20 minút
- pečieme na 230°C asi 10 minút
- ja som na jeden posúch dala rajčinový základ (pasírované paradajky, cesnak, bazalka, soľ, čierne mleté korenie) kolieska klobásky a syr... môj muž tomu hovorí slovenská piza :)

2 komentáre:

  1. Dnes som túto čistinkinu pečeň robila na obed :-) Dnes ale s ryžou... a pridala som jablko. Fajn bolo :-)
    A teraz pozerám, že aký je ten posúch zaujímavý... to bude super aj k iným veciam, však? eej, keby sa
    chcelo už ochladiť... hneď by som ho skúsila... dík, Evi :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. pečeň s jablkami milujem :-) a posúch ten veru robím podchvíľou aj teraz budem piecť na grilovačku minimálne na tri plechy...

      Odstrániť