29 januára 2017

Kuracie rolády so zemiakovo mrkvovým pyré a paradajkovo baklažánovou salsou

Rada robím mäsové rolády. Dá sa pri nich vyblázniť a navymýšľať rôzne kombinácie. Aj keď často vyzerajú zložito, ich príprava je celkom jednoduchá. Príprava mäsovej rolády má ešte jedno veľké plus - nato aby ste nakŕmili celú rodinu nepotrebujete taký veľký kus mäsa ako napríklad na šnicle :)






Budeme potrebovať:

kuracie mäso

na roládu č.1
špenáté listy
cibuľa, cesnak
smotanu na varenie
soľ, mleté čierne korenie

na oleji speníme nadrobno nakrájanú cibuľku, pridáme špenátové listy, ja som použila mrazené, osolíme, okoreníme a podusíme
pridáme prelisovaný cesnak a trochu smotany, povaríme toľko aby sa prebytočná tekutina odparila a necháme vychladnúť
kuracie prsia narežeme na rovnakú hrúbku a poukladáme na fóliu tak, aby sme vytvorili plát, posolíme, mäso ukladáme tak aby sa prekrývalo, prikryjeme znovu fóliou a naklepeme, fóliu zvrchu odstránime navrstvíme špenátovú plnku, na kraj uložíme mozarellu 

na roládu č.2
mozarella
sušené paradajky v oleji
bazalka alebo oregáno 
nachystáme si mäso tak ako pri prvej roláde
na mäso uložíme mozarellu nakrájanú na plátky, sušené paradajky naložené v oleji aj s tým olejom, ktorý je fantasticky ochutený a ešte posypeme bazalkou


Pripravené rolády pomocou fólie zvinieme a ešte dobre napevno ovinieme fóliou.
Rolády dáme do pary asi na 45-50 minút, ak nemáte parný hrniec, obalte roládu alobalom a dajte piecť do rúry. 

Hotové rolády preložíme do zapekacej alebo servírovacej misy. Opatrne aby sme sa neobarili odstránime fóliu, najprv fóliu prerežeme, prepichneme dole aby nám vytiekla všetka tá dobrá šťava. Rolády môžeme posypať semienkami - sézam, ľan - a dáme ešte zapiecť do rúry. 


Príloha - zemiakovo - kvakovo - mrkvové pyré.

budeme potrebovať:
zemiaky
kvaku, ak nemáte môžete vynechať
mrkvu
maslo
smotanu na varenie
soľ

zemiaky, kvaku a mrkvu očistíme, nakrájame na malé kocky a dáme variť do osolenej vody
ja som zeleninu parila v parnom hrnci tak, že zemiaky a kvaku som parila zvlášť a mrkvu zvlášť pretože som chcela robiť dvojfarebné pyré
keď je zelenina mäkká rozmixujeme ju spolu s kúskom masla a smotanou
ja som si najskôr urobila pyré len zo zemiakov a kvaky a potom som do časti pridala mrkvu a rozmixovala 

Mäsové rolády som podávala so zemiakovým a zemiakovo mrkvovým pyré a s paradajkovo bazalkovou salsou. Recept na paradajkovo-baklazanovú omáčku nájdete tu - stačí kliknúť.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára