03 apríla 2017

Pesto z medvedieho cesnaku


Sezóna medvedieho cesnaku je krátka, ale zato intenzívna. Teda v našej kuchyni určite. Medvedí cesnak u nás rastie pomerne hojne, ale my ho máme zasadený aj na chalupe kde sa mu celkom dobre darí. 
Každý rok robím pesto. Minulý rok som si ale zmyslela, že medvedí cesnak zamrazím. Osudová chyba. Cesnakom mi smrdel celý mrazák. Možno som aj spravila chybu, lebo cesnak som úplne nadrobno nasekala, dala do sáčkov a ešte aj do plastovej krabice. Aj tak všetko smrdelo medvedím cesnakom. Keby som ho nebola nasekala možno by sa to nestalo. Na druhej strane až také veľká škoda sa nestala, pretože v malom mrazáčiku mám len zeleninu, tak sme ju mali všetku ochutenú. Ešte aj hranolky! Takže mraziť neodporúčam. Aspoň ja nemám po minuloročnej skúsenosti odvahu.
Pesto je ale fajn. Aj keď dlhodobo sa asi skladovať nedá. U nás vydrží maximálne 2 týždne, pravda za predpokladu, že ho nerozdám deťom. Ale veď nato je.


3.4.2017



Čo budeme potrebovať:

medvedí cesnak
kvalitný olivový olej
orechy - vlašské, píniové, slnečnicové, mandle...
tvrdý syr najlepšie parmazán
citrón
soľ

výroba pesta je veľmi jednoduchá
najdôležitejšie je dobre prebrať a umyť medvedí cesnak, pri zbere sa vám do košíka môže dostať aj nejaký ten pavúčik alebo slimáčik, ale aj suchý lístok alebo tráva

ak máte kutrovač tak ho použite ale poslúži aj ponorný mixír, ale s tým spravíte len malé množstvo
najskôr si rozmixujeme medvedí cesnak
po troche prilievame olivový olej tak aby nám vznikla polotuhá pasta
úplne nakoniec pridáme orechy a postrúhaný syr a už len krátko premixujeme
ja mám rada keď v peste cítim oriešky chrumkať pod zubami
ak je pesto moc husté zriedime ho olejom
na záver pesto doladíme podľa vlastnej chuti soľou a citrónovou šťavou
využitie pesta v kuchyni je široké - na cestoviny, nátierky, koláče alebo na hrianku
ak ho chceme uskladniť dáme ho do pohára, dobre lyžicou utlačíme aby sme vytlačili vzduch a vrch zalejeme olivovým olejom, ten by mal zabrániť kazeniu
je lepšie použiť maličké poháre, tak na jednu dávku, čiže na jedno zjedenie
ak dáte pesto do veľkého pohára z ktorého budete postupne odoberať, hrozí, že sa vám pokazí


ak sa chcete inšpirovať mojimi receptami kliknite na Menovku - Medvedí cesnak - a nájdete zopár receptov nielen s medvedím cesnakom samotným ale aj s použitím pesta




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára