22 mája 2017

Brokolicová polievka s pažítkovým kvetom

Krémové polievky mám veľmi rada. Nemám žiaden špeciálny recept. Vezmem základnú zeleninu, v tomto pripade brokolicu a pridám čo sa mi hodí alebo čo doma mám.  A keď si do taniera pridám chlebové krutóny a syr nakrájaný na kocky mám také sýte jedlo, že ani druhý chod nepotrebujem. 
Dnešnú brokoli polievku som vylepšila, nielen vzhľadovo ale aj chuťovo, fialovými kvietkami pažítky. Nebojte sa, sú jedlé.





Čo budeme potrebovať:
brokolicu
asi 2 zemiaky
zopár špenátových listov
1-2 strúčiky cesnaku
soľ, mleté čierne korenie
ak chcete môžete použiť bujón
kúsok masla
a pažítku na ozdobu

brokolicu rozoberieme na jednotlivé ružičky
hlúb a tvrdšie stonky očistíme, nakrájame a dáme variť spolu so zemiakmi a strúčikom cesnaku, osolíme alebo použijeme bujón, ja kupujem sypký bujón v DM-ku, vody dáme len toľko aby bola zelenina zaliata
Keď je zelenina mäkká pridáme ružice brokolice a krátko povaríme, len toľko aby zmäkla. Ja som ešte prihodila zopár špenátových lístkov z mojej balkónovej záhradky.

Potom všetku zeleninu rozmixujeme. Občas pridávam aj smotanu, teraz som nedala, lebo sladkú smotanu kupujem len vynímočne a práve táto polievka mi s kyslou smotanou nechutí.

Rozmixovanú polievku zjemníme kúskom masla. Podávame s chlebovými krutónmi, kockami syra a ak máme tak aj s pažítkovými kvietkami a malinkými kúskami surovej brikolice


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára