18 októbra 2017

Cviklové tagliatelle so špenátovým pestom.



Raz za čas si zmyslím urobiť domáce cestoviny a keď už robím, tak spravím aj do zásoby. Aj z týchto cviklových som si nasušila a odložila do komory, ale vydržali tam iba jednu noc. Prvú várku sme zjedli s mužom na chalupe a zbytok som uvarila na druhý deň pre deti - také dobré to bolo. A pohladili nielen bruško ale aj oči. Ja milujem farebné jedlé a červené cestoviny, zelené pesto a biely syr to bolo to správne pohladenie v tento krásny jesenný deň.











 Cviklové tagliatelle:

2 malé cvikle 
hladká múka
vajce
olivový olej
štipku soli






Červenú repu dobre umyjeme a uvaríme v šupe do mäkka. Vychladnutú repu ošúpeme a spolu s vajíčkom, soľou a trochou olivového oleja rozmixujeme na jemnú kašu.

Cviklový základ prelejeme do väčšej misky a začneme pridávať múku. Pridávame a miešame vidličkou pokiaľ sa nám dá. Potom cesto preložíme na dosku, podsypame múkou a rukami vypracujeme pevné, pružné cesto. Cesto zakryjeme miskou a necháme odpočívať aspoň pol hodiny, 

Odpočinuté cesto vyvaľkáme na tenko a nakrájame na dlhé a širšie rezance.

Ja som si pomohla strojčekom na cestoviny, ktorý cesto vyvaľká aj nakrája. 
Rezance ukladáme na pomúčenú utierku, poprášime ich múkou aj zvrchu aby sa nelepili a necháme ich obschnúť.

Keď robím domáce cestoviny, tak už si spravím viac a to čo nezjeme k obedu usuším, dám do krabice a odložím do komory.

Obschnuté rezance uvaríme v osolenej vode a scedíme ale nepreplachujeme studenou vodou, ešte horúce kladieme na tanier. Trochu vriacej vody  na tanieri nie je na škodu, pesto ktoré pridáme k cestovinám spolu s horúcou vodou vytvoria omáčku ktorá krásne cestoviny obalí.

Špenátové pesto:

čerstvý špenát
olivový olej extra virgin 
orechy - vlašské, píniové, slnečnicové, mandle...
parmazán
citrón
soľ

Špenátové listy, orechy - ja som použila vlašské - nastrúhaný parmazán, kvalitný olivový olej, citrónovú šťavu a štipku soli rozmixujeme na nie príliš jemnú kašu. Nech nám tie oriešky pekne chrumkajú pod zubami. Na záver ochutnáme a dochutíme podľa seba.
Špenátové pesto si naložíme spolu s cviklovými rezancami na tanier a doplníme podľa seba - ja som natrhala mozzarellu, pridala na drobné kocky nakrájanú uvarenú červenú repu a na drobno nakrájané mladé lístky z červenej repy a ešte nezabudnite poliať dobrým olivovým olejom a navrch hoblinky parmazánu, alebo všetko pekne spolu zamiešajte a posypte strúhaným parmazánom



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára