17 októbra 2017

Krémová polievka s cuketovými rezancami a restovanými paradajkami


Piekla som cuketové tyčinky a zostala mi načatá cuketa, tak som rozmýšľala čo s ňou. Môj muž je polievkový, polievku musí mať každý deň ale cukety zas moc nemusí. Ja som trochu zariskovala, trochu pokombinovala a vznikla táto veľmi chutná krémová polievka doplnená o ešte chutnejšie cuketové slížiky. A tie slížiky si môj muž normálne pochvaľoval. Odporúčam vyskúšať.







 Čo budeme potrebovať:
1-2 cukety
cibuľu
3-4 strúčiky cesnaku
2 zemiaky
vývar
veľa čerstvej bazalky
soľ, mleté čierne korenie
kúsok masla

a ešte:
cherry paradajky
štipku cukru
olivový olej
parmezán alebo iný tvrdý syr


Z cukety si odkrojíme šupku a nakrájame ju na dlhé, tenké rezančeky - odborne sa tomu hovorí "julienne" čítaj žilijen, dáme ich na tanier a osolíme, necháme postáť. Rezančeky zmäknú a budú z nich perfektné chrumkavé slížiky do polievky. Pred pridaním do polievky ich dobre opláchneme pod tečúcou vodou aby sme zmyli všetku soľ. Ja som použila aj žltú aj zelenú cuketu, pretože som práve také mala a aj v polievke sa také dvojfarebné krásne vynímajú.



Cibuľu nakrájame a cesnak popučíme.
Na olivovom olej podusíme cibuľu s cesnakom, pridáme očistené a nakrájané zemiaky, podlejeme vývarom a pod pokrievkou dusíme asi 10 minút.
Ostatnú cuketu nakrájame na kocky a pridáme do polievky, dusíme do zmäknutia. Ja dávam cuketu aj so šupkou.








Pokiaľ sa polievka varí pripravíme si paradajky.
Na olivovovm oleji prudko opečieme cherry paradajky, trochu ich pocukrujeme aby sme zvýraznili sladkosť. Pridáme nakrájaný cesnak a opražíme len toľko aby sa cesnak nespálil a nezhorkol. 






Keď je zelenina mäkká, pridáme veľa čerstvej bazalky a rozmixujeme do hladka. Použila som červenú bazalku a trpasličiu pretože takú mám v hrantíku na balkóne.


Na záver dochutíme kúskom masla a ak treba dosolíme, prípadne okoreníme.

Podávame s cuketovými slížikmi, opečenými paradajkami a hoblinkami parmezánu, pokvapkané olivovým olejom a ozdobené bazalkou.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára