28 januára 2018

Pizza

Nepoznám človeka, ktorý nemá rád pizzu. 
Deti, tie ju priam milujú. Keď ju pečiem zužitkujem všetko čo objavím v chladničke.
Syr a klobásku máme vždy, paradajkový základ si robím vlastný, bazalku mám v hrantíku aj teraz v januári. Vždy sa čosi doma nájde.
Raz začas si ale kúpim ananás a upečiem si pizzu Hawai, tú mám zo všetkých najradšej. 





Čo budeme potrebovať:
250g múku hladkú
250g múku polohrubú
1/2 kocky čerstvé droždie 
300ml vlažnej vody
50ml olivový olej
soľ

na paradajkový základ:
lúpané paradajky v konzerve
3-4 strúčiky cesnaku
2 lyžice olivového oleja
bazalku, oregano
soľ, mleté čierne korenie

a ešte:
klobása, šunka
šampiňóny
kukurica, olivy
ananás a syr



Cesto:  
kedysi som robila pizzu len z hladkej múky, teraz robím z miešanej a toto cesto sa mi páči viac.

Vo vlažnej vode rozmiešam droždie, pridám múku, olej, soľ a zamiesim cesto. 
Prikryté cesto nechám vykysnúť.
Rozdelím ho na dve polovice. 
Plech potriem olejom aj napriek tomu, že mám dobré plechy. Spodok pizze je po upečení prepečenejší, nie je taký akoby rozmočený - to nemám rada.


Paradajkový základ:
pasírované paradajky v konzerve alebo v tetrapaku zmiešame s pretlačeným cesnakom a olejom. Pridáme bazalku, osolíme a okoreníme.
Ja si vždy na jeseň pripravujem vlastný polotovar -zaváram do pohárov, ale kupované pasírované alebo lúpané paradajky sú tiež výborné



a môžeme začať:

cesto rukami roztiahneme na celý plech. Potrieme paradajkovým základom a navrch naložíme to čo máme radi.
Robila som dva plechy. Na jeden celý plech som robila pizzu Hawai - paradajkový základ, šunka a ananás. 
Druhý plech som rozdelila. Na jednu polovicu som dala klobásku, šampiňóny a olivy tá bude pre dospelých a na druhú šunku a kukuricu, tá bude pre deti.
A ešte syr, ten nesmie chýbať. Na klobásku som dala údený oštiepok, celé plátky a na ostatné som nastrúhala mozzarellu. Kupujeme na Morave celú tehlu tohto syra, je veľmi dobrý na zapekanie. 
A dáme piecť na 250°C asi 8-10 minút. 





2 komentáre:

  1. Evka..Krása veľká ako vždy. Pred niekoľkými mesiacmi umrel chlapík čo vymyslel pizzu Hawai, volal sa Sam Panopoulos a bolo to kdesi v Kanade...predstav si to. Ja sama som ju ešte nikdy nejedla. Občas si ju zaželá Dorka , ale to jej radšej objednám, je s jej ockom (mojím zaťom) jediná čo ju jedáva. Sa smejeme, že vidieť, že je to naplavenina v našej rodine, že také novoty jedáva. Sa mi páči, že kombinuješ na jednom ceste viac chutí, nechápem, prečo to nenapadlo aj mňa. Za mňa tisíc bodov a nabudúce, keď budem piecť, tak jeden výsek urobím aj s tým ananásom a konečne sa odhodlám ochutnať....výbušná

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milenka, ďakujem veľmi krásne... ja veru kombinujem skoro vždy, ale hlavne, keď mám doma vnúčatá tak cesto rozdelím do malých formičiek (tartaletky) a každý si robí mini pizzu podľa seba, detská majú z toho radosť a ja tiež :)
      s tým chlapíkom si ma dostala, ani ma nenapadlo, že pizza môže mať konkrétneho tvorcu a ešte takého čo má grécke meno, žije v Kanade a pizzu pomenuje Hawai - ale vymyslel to parádne, ak naberieš odvahu určite vyskúšaj, dúfam, že ti bude chutiť :)

      Odstrániť