18 marca 2018

Risotto so špargľou

Keď neviem čo uvariť risotto to vždy zachráni. Je úplne jedno či urobím naše slovenské rizoto ako ho varila moja mama, teda z ryže a s mäsom z nedeľnej slepačej polievky. S kyslou uhorkou to proste milujem. 
Rovnako milujem aj talianske, krémové risotto. Čo mám ale najradšej je to, že si môžem vymýšľať a spájať to čo mám rada a čo mi chutí. 






Čo budeme potrebovať:

1 šálku ryže Arborio
2 šálky zeleninový vývar
špargľa
šampiňóny
sušené paradajky naložené v oleji
estragón
petržlenovú vňať
maslo
soľ
parmezán


Na risotto by sa mala používať kvalitná ryža určená na prípravu risotta, napr. Arborio alebo Carnaroli

Vývar - ja som použila sypaný zeleninový bujón z DM, ktorý vraj môžu aj malé deti, no neviem, lebo je dosť slaný, preto som ani už moc nesolila. Použiť ale môžete aj mäsový vývar, alebo vodu. A samozrejme biele suché víno.

Do vyššieho hrnčeka dáme trochu oleja, pridáme ryžu, bylinky, dobre premiešame a hneď prilejeme trochu vývaru. Keď ryža vypije vývar, znovu dolejeme a stále premiešavame, vývar prilievame stále v dostatočnom množstve, premiešavame až pokiaľ nie je ryža mäkká tak akurát. Nesolila som, práve preto, že vývar bol slaný až až.
Do hotovej ryže pridáme kúsok masla a za hrsť nastrúhaného parmezánu a zamiešame.


Pripravíme si zeleninu. Špargľu najskôr očistíme pomocou škrabky, odrežeme drevnaté konce a špargľu nakrájame na asi 3 cm kúsky. 
V panvici zohrejeme trochu oleja z naložených paradajok a na tomto oleji orestujeme špargľu spolu s nakrájanými šampiňónmi, môžeme podliať troškou vývaru a prikryté podusiť, ale iba krátko, asi 10 minút.



Odstavíme z ohňa, pridáme nakrájané sušené paradajky. Ak nemáme sušené, pridáme čerstvé ošúpané paradajky tie ale krátko orestujeme. Pridáme ešte petržlenovú vňať, čerstvý estragón alebo tymián a dobre premiešame.

Hotovú ryžu zmiešame s pripravenou zeleninou. Podávame posypané parmezánom.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára